Un stil de alimentație sănătos pentru o viață mai lungă

Deseori auzim expresia ” a avea un stil de viață sănătos”, dar ce anume înseamnă?  Când vorbim despre diverse afecțiuni și cum se pot trata, mereu se va face referire, printre altele, și la necesitatea de a urma un stil de viață sănătos. În acest articol, ne-am propus să descoperim împreună ce este și cum o putem menține.

Ce reprezintă un stil de viață sănătos?

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) definește sănătatea ca fiind o “stare de bunăstare fizică, mentală, socială, ci nu doar absența bolii”. Aşadar, atunci când vorbim despre ”a avea o viață sănătoasă”, luăm în calcul mai multe concepte, printre care alimentația.

Un mod eficient prin care se poate menține un corp și o minte sănătoase, dar și reducerea riscurilor de îmbolnăvire sunt: alimentație sănătoasă și bogată în nutrienți, exerciții fizice efectuate cu regularitate, renunțare la fumat, alcool, iar toate acestea trebuie echilibrate cu momente de somn și odihnă.

Principii pentru o alimentație sănătoasă

Alimentele consumate la fiecare masă și diversitatea acestora, ajută organismul să beneficieze de toate substanțele nutritive necesare funcționării în condiții optime, pe perioadă îndelungată. De-a lungul timpului, datorită evoluției și accesului la informații, termenul de „alimentație sănătoasă” a dobândit o multitudine de perspective cu privire la organismul uman. Totuși există o serie de principii ce au rămas neschimbate:

⦁ Respectarea celor trei mese principale ale zilei, fără a exclude micul dejun.

⦁ Reducerea consumului de grăsimi: lactate, mezeluri, foietaje, dar și a consumului de dulciuri, sucuri, alimente ce conțin o cantitate mare de zahăr.

⦁ Evitarea alimentelor prăjite, în favoarea celor gătite la cuptor sau fierte.

⦁ Consumul alimentar moderat în funcție de necesarul organismului.

⦁ Includerea în alimentația zilnică a fructelor și legumelor de sezon. 

Ce trebuie să mănânci pentru o viață sănătoasă?

Consumă predominant alimente de origine vegetală cum ar fi fructele, legumele proaspete, leguminoasele(fasole, linte, năut), verdeață, cerealele integrale (orez brun, paste din făină integrală, secară, ovăz). Acestea sunt cele care îți dau energie.

Pentru proteine, alege carne slabă (pui, iepure, mușchiulet de porc), pește și ouă proaspete. Lactatele sunt principala sursă de calciu, optează pentru cele cu un conținut redus de grăsimi. Se recomandă și alimente precum nucile, alune, caju, migdale, semințe, cu ajutorul cărora poți înlocui gustările nesănătoase(de tipul celor fast-food). 

Pentru o digestie sănătoasă, încearcă să faci mișcare cel puțin 15 minute pe zi!

Elena Bora

Elena Bora

Bora Elena Gabriela, content writer- pașnică și mereu dispusă să lupt pentru cauza mea. Susțin evoluția, psihologia adleriana și obiectivismul. " Odată ce ai ales speranța, totul este posibil"

Împărtășește articolul cu alții:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Articole Medatlas

Vezi și alte articole

Ai o clinică? Promoveză-te cu Medatlas!

Alege unul din pachetele Premium

Medatlas îți poate crește vizibilitatea și atrage noi pacienți prin cele mai eficiente metode de marketing. 

Fă cunoștință cu Medy

Medy te ajută să găsești articole despre corpul tău

Dorești articole despre dureri de cap? Sau ai probleme cu picioarele? Respiri greu și nu știi care este cauza? Medy îți vine în ajutor! Selectează partea corpului despre care cauți informații, iar Medy îți va oferi articole specifice

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole

Vezi și alte articole

Abonează-te la newsletter

Abonându-vă la newsletter, veți fi la curent cu toate noutățile Medatlas

MedAtlas este un portal de căutare care reunește medici din toate specialitățile medicale din România.

Contact

info@medatlas.ro
0773 324 089
Calea Victoriei nr. 216
Sector 1, București

Portal dezvoltat de KIKLAB